Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος που υλοποιούμε φέτος στο νηπιαγωγείο μας, μας δίνεται η αφορμή να γνωρίσουμε Ευρωπαίους ζωγράφους, σε σχέση με τη θεματική ενότητα την οποία δουλεύουμε. Ο τίτλος του προγράμματός μας είναι: " Μια βαλίτσα ταξιδεύει και σταθμό τέχνης γυρεύει". Αναρτήσαμε σε μια γωνιά το χάρτη της Ευρώπης και ανάλογα με τη χώρα που περνάμε βάζουμε πάνω σε αυτή μια αριθμημένη βαλίτσα και το πορτραίτο του ζωγράφου (τα οδηγεί ένας σπάγκος, για να φαίνεται η διαδρομή που κάνουμε).Σταματάμε λοιπόν στη χώρα του μαθαίνουμε την καλημέρα στη γλώσσα του και γνωρίζουμε το εθνικό της φαγητό ή κάποιο άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε στα παιδιά τον πίνακα και τον προσεγγίζουμε με διάφορους τρόπους. Στην θεματική προσέγγιση για το Χειμώνα σταθήκαμε σε έναν μοντέρνο Άγγλο ζωγράφο τον Andrew Macara (ιδέα της συναδέλφου Νίκης) και τον προσεγγίσαμε ως εξής:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. Παρατήρηση και περιγραφή του πίνακα ( τα
χρώματα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος, τι βλέπουμε κ.τ.λ.)
2. Τι τίτλο
θα δίνατε;
Παιδιά που κατεβαίνουν από το βουνό
Παιδιά που ανεβαίνουν από το βουνό
Η μέρα που είχε χιόνι
Η μέρα που νύχτωσε
Παιδιά που κάνουν σκι
Μια χειμωνιάτικη μέρα
Παιδιά που φορούν χοντρά μπουφάν
Χιονάνθρωπος
Παιδιά με γάντια και σκουφιά
Παιδιά που παίζουν χιονοπόλεμο
Παιδιά
που φορούν κασκόλ
Χαρούμενα παιδιά
Παιδιά που παίζουν
3. Καταγράφουμε επιγραμματικά τα στοιχεία
του πίνακα για να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τον τίτλο που έδωσε ο ζωγράφος
(Γαλάζιος ουρανός – Παιδιά – πάγος –
Παγοδρόμιο – χιόνι – γάντια – σύρματα – σκουφιά – κολόνες – σκι και
Σκιές
Τι χρώμα έχουν οι σκιές; (Μπλε) Βρήκαμε
τον τίτλο που έδωσε :
«
Μπλε Σκιές»
4. Μαθηματικά: Πόσα παιδιά βλέπουμε στον πίνακα; Οι σκιές
είναι πιο πολλές ή τα παιδιά; (τόσα – όσα) . Πόσα παιδιά φορούν κόκκινα;
(ομαδοποιήσεις).
5.Δημιουργία του πίνακα από τα παιδιά με κολλάζ και ζωγραφική (ομαδική
εργασία)
Κάπως έτσι ασχολήθήκαμε με τον συγκεκριμένο πίνακα. Κι εδώ βέβαια πρέπει να ευχαριστήσω θερμά και τις δύο συναδέλφισσές μου Αννίτα και Νίκη οι οποίες και "τρέχουν" κυρίως το πρόγραμμα καθώς εγώ δεν το έχω και πολύ με την Τέχνη.....μπαίνω όμως σιγά σιγά....στον κόσμο της......αυτό που μου αρέσει (είχα πολλά χρόνια να πάρω πρόγραμμα και τώρα βέβαια με τον "νταλκά" της αξιόλογησης πολύς κόσμος βρέθηκε και με ένα και δύο και τρία και τέσσερα παιδιά.....ωχ....προγράμματα ήθελα να πω......) στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ότι δεν είναι ξεκομμένο από το υπόλοιπο πρόγραμμα και αρέσει στα παιδιά!!!!!
ΤΙ ΜΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΝΝΑ; ΠΕΟΣΑΡΜΟΖΟΜΑΣΤΕ! ΚΑΙ ΕΣΥ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΗΚΕΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ!!!!!!!!1
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ καλό Άννα !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολυ καλο!!!Μπραβο σας!!!Οι σκιες εγραψαν!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆννα, καταπληκτική η ιδέα της σκιάς! Συγχαρητήρια και στις συναδέλφους σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχη η αναπαράσταση του πίνακα! Ειδικά η ιδέα με τις σκιές.... Μπράβο σας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή