Πέμπτη, 24 Μαΐου 2012

ΟΙ ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ

Μια ιστορία για να τη χρωματίσουν τα παιδιά, γιατί όχι και να την εικονογραφήσουν αν αφαιρέσετε τις εικόνες για τον Άκη το Σταγονάκη και τη Νίτσα τη Σταγονίτσα που μετά από περιπέτειες πολλές και χάρη στο βιολογικό καθαρισμό γυρίζουν πεντακάθαροι στη θάλασσα. Την είχαμε εντάξει στο πρόγραμμα για το νερό που υλοποιήσαμε πριν κάποια χρόνια σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.









Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ














Με αυτοκόλητα από βιβλιαράκια που κυκλοφορούν ευρέως στο εμπόριο και απευθύνονται κυρίως σε μικρότερα παιδιά. Θεωρώ ότι δεν αξίζει τον κόπο να τα εκτυπώσει κάποιος από εδώ, αλλά να βρει τέτοια βιβλία και να αυτοσχεδιάσει τέτοια παιχνίδια...

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Την Τρίτη 15 Μαϊου επισκεφτήκαμε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης και μαζί με τη δασκάλα της Α΄τάξης, συνδιαμορφώσαμε το πορόγραμμα ώστε να συμμετάσχουν τόσο τα νήπια όσα και τα πρωτάκια. Βρεθήκαμε μέσα σε μια τάξη 25 νήπια και 18 παιδιά της πρώτης τάξης και ασχοληθήκαμε κυρίως με το μάθηαμα της γλώσσας. Ο σκοπός μας ήταν η ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο. Τα προνήπια παρέμειναν στο νηπιαγωγείο με μία από τις συναδέλφους και 2 νηπιαγωγοί συνόδεψαν τα νήπια.


Δημιουργήσαμε κάποιο εποπτικό υλικό, με στόχο να φτιάξουμε το αλφάβητο των ζώων. Σε κάποια γράμματα ζοριστήκαμε.....Οσελότος, Ωταρία!!!!



Αναρτήσαμε το υλικό στον πίνακα λέγοντας τη φωνούλα κάθε γράμματος και το όνομα του ζώου.


Γράψαμε τα γράμματα κάτω από κάθε καρτέλα 

Χωρίσαμε τα παιδιά σε ομάδες και δώσαμε στην κάθε μία κάποια γράμματα με σκοπό να γράψουν όσες περισσότερες λέξεις μπορούν, που να αρχίζουν με αυτά. Ένα παιδί της πρώτης ως γραμματέας, έγραφε τις λέξεις που έλεγαν.





Στη συνέχεια, σε έντυπα που είχαμε ετοιμάσει, έγραφε το παιδί της πρώτης το όνομα του ζώου ενώ το νήπιο αντέγραφε και εικονογραφούσε.


Σε μια δεύτερη φάση, περιμένουμε από τα παιδιά της πρώτης να γράψουν λίγα λόγια για το κάθε ζώο στο κάτω μέρος της σελίδας έτσι ώστε να έχουμε το αλφάβητο των ζώων και συγχρόνως μια μίνι εγκυκλοπαίδεια για τα ζώα.





Τέλος χωρίσαμε  τον πίνακα σε 24 κομμάτια και βάλαμε στο καθένα ένα γράμμα του αλφάβητου, όπου κλήθηκαν τα νήπια να βρει το καθένα το αρχικό του και να γράψει το όνομά του.



Την επόμενη ώρα κάναμε γυμναστική!!!!



Βγάλαμε στο τέλος της ημέρας την καθιερωμένη αναμνηστική μας φωτογραφία!!!!


Και βέβαια την επομένη στο νηπιαγωγείο καταγράψαμε αυτό που μας άρεσε ή δε μας άρεσε στο Δημοτικό Σχολείο.



Πρόκειται για δραστηριότητες μιας ολόκληρης ημέρας ( σύμφωνα με το ωράριο του κλασσικού τμήματος), που αρέσει στα παιδιά γιατί ξαφνικά μεγαλώνουν!!!!Οι γονείς φέρνουν τα παιδιά από το πρωί στο Δημοτικό και στις 12.15΄φεύγουν τα παιδιά του κλασσικού τμήματος, ενώ τα παιδιά του ολοήμερου συνεχίζουν στο νηπιαγωγείο το πρόγραμμά τους. Αν ήταν το σχολείο μας συστεγαζόμενο θα είχαμε την ευκαιρία για περισσότερες δράσεις. Αυτό που παρατηρήσαμε κυρίως είναι ότι τα παιδιά το χάρηκαν - κυρίως γιατί έχει πολλά διαλείμματα και γιατί βρήκαν τους παλιούς τους φίλους- αλλά και αγχώθηκαν λιγάκι με τις πολλές κυρίες ( το συγκεκριμένο σχολείο εφαρμόζει το νέο αναλυτικό το οποίο οραματίστηκε η κ. Διαμαντοπούλου...με τις ειδικότητες να μπαινοβγαίνουν, από την πρώτη τάξη!!!!!!και να γίνεται πανικός)
Είχαμε και την ατυχία να βρέξει στο τέλος.....αλλά όλα καλά. Βοήθηασαν και οι γονείς και τα καταφέραμε....


 

Αναγνώστες

Loading...
Loading...

Καλώς με ξαναβρήκατε!!!!

"Αυστηρή στους κανόνες, γλυκιά στη συμπεριφορά!!!"

Συνολικές προβολές σελίδας